Monday 15 October 2012

Kegagalan, Kemenangan dan Semangat Baru



Kegagalan bukan bermakna saya telah gagal, ia bermakna saya bukan lagi berjaya

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mencapai apa-apa, ia bermakna saya  telah mempelajari  banyak perkara

Kegagalan bukan bermakna saya telah diperbodohkan, ia bermakna saya ada keyakinan kuat untuk terus mencuba yang baru

Kegagalan bukan bermakna saya telah di aibkan, ia bemakna saya berani meneroka sesuatu yang baru

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mendapat apa- apa kejayaan, ia bermakna kini saya perlu lakukan sesuatu dengan cara lain

Kegagalan bukan bermakna martabat saya telah tercemar, ia bermakna bahawa saya bukanlah sempurna

Kegagalan bukan bermakna saya telah membazir hidup saya, ia bermakna saya ada alasan untuk memulakan kehidupan yang baru

Kegagalan bukan bermakna saya perlu menyerah kalah, ia bermakna saya mesti berusaha lebih kuat lagi

Kegagalan bukan bermaka saya tidak mungkin akan berjaya, ia bermakna saya perlu banyak bersabar

Banyak yang ummi boleh ambil daripada kata-kata dari kegagalan dan kemenangan. Ianya menjadi satu semangat buat ummi dan ummi akan jadikan sebagai pedoman untuk ummi dan rakan-rakan yang lain. Semoga kita dapat menjadi seorang yang mukmin yang sejati.

P/S: Orang yang tidak pernah gagal adalah mereka yang tidak pernah berbuat apa-apa

Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM

No comments:

Post a Comment

semua yang di tulis adalah berdasarkan pengalaman, pembacaan dan pemerhatian ummi sahaja.

SHOPEE KAK CHAH

4 CARA KECILKAN PIPI TEMBAM

Post Popular