Saturday 28 October 2017

Tip Travel Dengan Anak Kecil

Cuti sekolah akan menghampiri dalam sebulan lagi, wah cepatnya masa berlalu. Jadi apa rangcangan korang untuk anak anak. Kak Chah bercadang cuti sekolah nanti nak bawa anak anak pergi perak. Makan nasi buluh. 

Jom kita tengok tip travel dengan anak kecil.

1. Sentiasa membawa bekalan makanan. Perut anak tidak sama macam perut orang dewasa. Kadang-kadang waktu yang tak sesuai tu la dia nak minta makanan. Jadi stanby roti, buah atau snek untuk mereka.

2. Teliti itinerary atau aktiviti yang akan dilakukan semasa bercuti. Pastikan bersuaian dengan keadaan anak & perlu berlaku adil untuk ke tempat yang menarik untuk mereka sama-sama merasa enjoy . Bukan nak pergi tempat mama suke je tau 

3. Pastikan baju & pampers anak mencukupi serta bersesuaian dengan tempat yang ingin dikunjungi. Bagi memastikan perjalanan berjalan lancar, ini antara faktor penting ya.

4. Peka dengan mood anak. Kadang-kadang anak ni kalau dah letih memang tak hirau dah sekeliling. Mula la mama pening. Ok tolak tepi negatif mood sebab kita masih bercuti.Kalau anak dah letih lebih baik berehat sekejap sebelum semua orang bertukar jadi Hulk

5. Boleh juga bawak mainan yang anak suka. Supaya kalau waktu dalam flight anak tak bosan. Tapi jangan bawa 1 bawa beg pula ye. Memadai bawa buku & pensil warna.

6. Paling penting bawa ubat-ubatan yang perlu. Antibodi anak juga boleh berubah bergantung pada cuaca dan keadaan semasa. Oh ye bole juga bawa QASEH JUNIOR tau. InsyaAllah boleh membantu.

Sumber Qaseh Gold HQ

Jom travel.


Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM

No comments:

Post a Comment

semua yang di tulis adalah berdasarkan pengalaman, pembacaan dan pemerhatian ummi sahaja.

SHOPEE KAK CHAH

4 CARA KECILKAN PIPI TEMBAM

Post Popular